I miss you ♥ - Del 8

TIDIGARE:
-
-

Jag vinglade tillbaks till mitt rum och läste dörren. Sen kollapsade jag på sängen.
-
-
-

__________________________________________________________
-
-
-
-
När jag vaknade igen dunkade mitt huvud. Jävla skit. Det var ingen liten huvudvärk. Jag ställde mig upp men efter nån sekund ramla jag tillbaks ner i sängen. Jag försökte stå upp en gång till. Denna gången ramla jag inte ner. Jag vinglade bort till min garderob och drog på mig ett par jeans och en tshirt. Jag satt upp mitt hår i en slarvig hästsvans och gick in i badrummet för att dränka mig i parfym och munskölj.
"BRITNEY! Är du vaken ?", ropade mamma.
Jag sprang ner för trappan. Och det var ett misstag. Jag föll ner för halva trappan. Aj.
"Britney" Hur gick det ?", mamma stod och stirra på mig.
"Det är okej", sa jag.
Jag ställde mig sakta upp . Mamma kollade fortfarande oroligt på mig. Jag gick till hallen och tog på mig mina ytterkläder.
"Hejdå" , sa jag och gick ut.
Dörren stängdes innan mamma hade hunnit svara. Jag vinglade lite när jag gick. När jag nästan var framme vid skolan såg jag Alex vid en bänk. Jag gick sakta mot henne. Letade efter tian i mina fickor. Jag hittade den och tog ut den.
"Hej", sa jag med en låg och kraxig röst.
Alex vände sig om och log.
"Hallå där" , sa hon.
"Har du nåt paket cigg jag kan köpa ?", frågade jag.
"Självklart", sa hon och drog upp ett paket ur hennes väska.
"Tack ", sa jag och gav henne min tia.
"Ses", sa jag och vände mig om och gick.
Jag hade ingen lust att sitta och snacka om mitt liv just nu. Jag hade tagit en tändare hemifrån. Så jag tog upp den och en cigg och tände den. Känslan av lugn kom direkt efter första blosset. Gud , det va så skönt att röka. Jag hade hunnit röka klart innan jag kom till skolan. Jag slängde ifrån mig ciggen och gick in i skolan. Ännu en dag i helvetet. Nice.
-
-
-
-
-
________________________________________________

Kommentarer
Angelica & Johanna! säger:

sv: ja, vi märker att du kommenterar mycket, vilket vi verkligen uppskattar! tack så jääääättemycket, puss! ♥

2012-01-08 | 21:32:12
Bloggadress: http://onedirectionnovell.blogg.se/
pluttisen säger:

gud vad jag älskar denna novellen!

dock hatar jag att hon försöker ta sitt barns liv, och att han struntade totalt i henne...

2012-01-08 | 22:10:54
pluttisen säger:

gud vad jag älskar denna novellen!

dock hatar jag att hon försöker ta sitt barns liv, och att han struntade totalt i henne...

2012-01-08 | 22:11:00
pluttisen säger:

gud vad jag älskar denna novellen!

dock hatar jag att hon försöker ta sitt barns liv, och att han struntade totalt i henne...

2012-01-08 | 22:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback