I miss you ♥ - Del 6

Tidigare :


"Mår du bra nu ?".
Nej , jag är gravid , jag har misshandlat mig själv och gråtit tills jag somnat.
"Ja , jag mår bättre nu " , sa jag istället och log.
Adam kramade mig. Tack Adam , nu kan jag ju inte berätta för dig. Det skulle ju förstöra allt.


______________________________________________


Fast det var ju inte Adams fel igentligen. Jag var bara så jävla feg. Jag säger det till honom efter skolan istället.
"Måste gå , ses sen ", sa Adam och kysste mig mjukt på kinden.
Och sen var han borta. Jag suckade och fortsatte gå. Det kändes som om hela mitt liv rasade ihop. Bara för att jag och Adam inte hade använt skydd. Otroligt. Ett litet misstag och man blir gravid. Fuck.My.Life.
Jag gick in i NO-salen och satte mig på min plats. Lektionen började men jag bara satt där och stirra ut genom fönstret.
"Britney ?" , sa läraren.
"Vad ?" , sa jag irriterat utan att bry mig om att jag var i fullsatt klassrum.
"Sitter du och dagdrömmer om pojkar eller ? hehehe .." sa läraren i ett försök att vara rolig.
" Fuck off" , mumlade jag.
"Ursäkta ?", sa läraren.
"Inget", sa jag och log artigt.
Läraren vände sig till tavlan igen och jag fortsatte stirra ut genom fönstret. Sen ringde klockan. THANK GOD!
Jag skyndade ut ur klassrummet. Korridoren var full av elever och lärare. Det var rätt högljutt också. Jag kände att huvudet började dunka. Skönt med huvudvärk. Kunde min dag bli värre ?
Jag försökta slingra mig fram i korridoren. Jag såg att 'Rökarna' satt på trappan upp till taket. Nu eller aldrig. Jag gick sakta emot dom. Jag var faktiskt lite nervös, om jag ska vara ärlig. ' Rökarna' kollade på mig när jag gick emot dom.
" Öh .. ehm.. jo..", började jag. Jag var inte säker på vad jag skulle säga.
"Vad vill du blondie ?", sa en tjej med svart/brunt hår.
" Skulle jag .. Eller .. Kan jag få en cigg .. typ ?", sa jag .
Alla började fnissa lite . Jag kände hur mina kinder blev varma.
"Så du vill börja röka ?", sa tjejen
"Öh .. Ja ", svarade jag tyst.
" Följ med ut så får du en cigg.", sa tjejen och ställde sig upp.
"Okej .." , sa jag och följde henne ut.
Vi satte oss på en bänk en bit ifrån skolan. Tjejen tog upp ett paket cigg, tag upp två ocg gav en till mig.
"Varför vill du börja röka då ?" , frågade tjejen innan hon stoppade ciggen i munnen och tände den.
" Öhm .. det är ... komplicerat typ." sa jag och suckade.
Tjejen tände min ciggaret och jag tog ett litet blott. Jag hostade lite. Och sen började jag må illa. Jag försökte döda mitt barn. Jag var en mördare. Sen tog jag ett bloss till.
"Vad heter du , blondie ?", frågade tjejen.
"Britney , du då ?" ,sa jag.
" Alexandra", sa hon.
Det kändes faktiskt inte lika obekvämt längre . Alex verkade vara sjyst.
Ciggen tog slut. Så jag fick en till.
Vi satt där i tystnad och rökte på våra ciggaretter. När jag rökte kändes det som om jag glömde lite. Jag mådde typ bra. Och det kändes skönt. Det var skönt att kunna koppla av mitt i all denna kaos.
Jag frågade Alex hur hon fick tag i ciggen. Hon sa att jag kunde få köpa av henne. För en tia typ. Planerna gick som jag planerade iallafall. Jag visste inte om det var bra eller inte.
____________________________________________________
Inte den bästa delen , men men :) Det kommer bli bättre uppdatering från och med nu !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback