I miss you ♥ Del 10

TIDIGARE :



Adam öppnade dörren och stirrade på mig. Jag stod och vinglade fram och tillbaks. Plötsligt blev allt svart och det sista jag hörde va Adam som skrek mitt namn.


_____________________________________


Jag öppnade sakta ögonen. Jag såg att jag låg i min säng. På min skrivbordsstol satt Adam. Han stirrade på mig. Jag hade en hemsk huvudvärk och det brände i halsen.
"Varför gör du såhär Britney?", frågade han med en hård röst.
Jag stönade och satte mig upp.
"Vad har jag gjort ?", frågade jag.
"Försöker du döda barnet ?", frågade han.
Han lät arg.
"Öh .."
Jag ville ljuga. Men jag kunde inte.
Adam ställde sig plötsligt upp och gick mot mig. Han satte sig jämte mig och la en arm omkring mig.
Skulle Adam komma tillbaks till mig ? Skulle han hjälpa mig ?
"Jag är ledsen", sa han och gick.
Jag satt i min säng. Chockad och arg.
Jag hade inget annat val än att försöka döda barnet. Antar jag.

Veckorna gick och varenda dag rökte jag , och ibland drack jag. Efter tre veckor hade min mage växt. Jag började ha på mig stora hoodies och stora tröjor. Det var bara Adam som visste att jag var gravid. Men mamma skulle snart få reda på det. Det var som att vänta på döden. Man visste inte när. Men man visste att det skulle hända. Det har gått en månad nu. Jag har varit gravid i en månad.


ADAMS PERSPEKTIV :


Jag visste inte varför men jag hade dåligt samvete. Varje gång jag gick förbi Britney kunde jag känna lukten av rök och alkohol. Det var mitt fel. Men jag hade inget val. Antar jag. Jag visste inte vad jag skulle göra. Hon hade varit gravid i en månad. Om hon fortsätter såhär kommer barnet födas om minst fyra månader. Jag ville stoppa henne. Men jag var för rädd. Jag önskar att jag kunde göra något. Men det kan jag inte. Antar jag.




___________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback