I miss you ♥ Del 17

Tack för hjälpen Jennie och Ilse! <3


TIDIGARE:


Vi satte oss i ett väntrum och väntade på våran tur
.

__________________________________

"Britney?", sa en sköterska och kollade runt på alla i rummet.
Jag och Adam reste oss upp, sköterskan log mot oss och visade oss till rummet. Det fanns en säng, en data och lite andra saker.
"Hej , Britney", sa doktorn och skakade hand med mig.
Han skakade även hand med Adam.
"Då kan du lägga dig ner här Britney", sa doktorn.
Jag gav Adam min jacka och la mig sedan på den lilla sängen. Doktorn drog upp min tröja. Jag blev kall inombords när jag såg blåmärkena. Doktorn tryckte lite på min mage. Det gjorde ont på grund av blåmärkena. Jag var glad att han inte fråga varför jag hade blåmärken på magen.
"Det kommer kommer bli lite kallt på magen nu", sa doktorn och sprutade på nån egenomskinlig salva sak. Han tog upp nån apparat och tryckte den mot min mage. Vi kunde höra barnets hjärtslag. Adam tog tag i min hand och krama den löst. Jag tittade på honom. Hans blonda hår var lite rufsigt och han hade tårar i ögonen. Han såg så lycklig ut.
"Så, ska vi kolla könet?", frågade doktorn och log stort mot oss.
Både Adam och jag nickade. Han rörde lite på apparaten på min mage och en bild av bebisen kom upp på datan. Nu fick även jag tårar i ögonen.
"Det är en pojke", sa doktorn och log åt oss.
Min lilla pojke , min älskade lilla pojke. Adam kysste min hand.
"Han är så söt", sa jag.
Doktorn skrattade och Adam nickade.
"Vill ni ha bilder på honom?", frågade doktorn.
"Självklart!", utbrast Adam.
Jag fick gå och tvätta av den konstiga salvan och sedan fick vi bilder på våran pojke. När vi hade kommit ut ur sjukhuset kysste mig Adam hundratals gånger.
"Jag kan inte tro det, våran lilla pojke!", sa han imellan kyssarna.
"Jag vet!"
Vi kramades en liten stund och sedan gick vi mot hans hus för att visa bilderna till hans föräldrar.
Jag tänkte smsa mamma och säga att vi hade bilder. Hon kanske skulle acceptera det och låta mig komma hem nån gång.
_________________________________

Bestämde mig för den lyckliga delen ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback