I miss you ♥ Del 16

TIDIGARE :


"Vi måste besöka en läkare"
"Ja, jag vet.."
"Imon?"
"Mh"
Jag flyttade mig närmare Adam och försökte somna medans jag lyssnade på hans hjärtslag.
_________________________________________________________________________
Jag vaknade av att Adam kysste mig mjukt på pannan. Jag öppnade sakta ögonen. Adam hade rufsigt hår och det så ut som han precis vaknat. Jag log mot honom och blundade igen.
"Britney"
Hans röst var sådär underbar som alla killars röster på morgonen.
"Mh?"
"Vakna"
"Jag är vaken"
"Kom nu dååå"
Adam reste sig upp och drog i min arm.
"Jajaja"
Jag reste mig sakta upp.
"Vad vill du ha till frukost ?"
"Ägg"
Jag satte mig på bänken och såg på medans när Adam lagade frukost. Han lagade god mat. Han skulle bli en perfekt pappa. Jag log åt tanken att ett litet barn skulle springa runt medans Adam lagade mat åt barnet.
"Jag ska ringa sjukhuset , ät så länge", sa Adam och gav mig en tallrik med ägg.
Jag hoppade av bänken och satte mig vid bordet och började äta. Efter en liten stund kom Adam tillbaks.
"Jag har fixat en tid", sa han och satte sig jämte mig.
"När?"
"Om en timma", sa han och log.
Jag reste mig och la tallriken i diskmaskinen.
"Jag ska bara duscha innan vi går", sa jag och försvann in i badrummet.
Jag låste dörren till badrummet. Sedan drog jag av mig min tröja. Jag kollade på min tjocka mage. Den buktade ut rätt mycket nu. Jag smekte magen med handen. Tänk om jag hade skadat barnet? Jag fick en klump i halsen när jag tänkte på det. Jag ignorerade tanken och ställde mig i duschen. Det var skönt att stå där under det varma vattnet. Det kändes som jag inte duschat på evigheter.
När jag var klar tog jag en handduk och vira den runt mig. Sen tog jag alla mina kläder och gick ut. Jag gick till Adams rum och bytte om till mjukisbyxor och en stor tshirt. Sen gick jag ut till Adam som stod i köket.
"Ska vi gå?"
"Japp"
Adam bodde nära sjukhuset så vi behövde inte skjuts dit. Vi gick hand i hand till sjukhuset. Jag kände hur jag blev mer och mer nervös när vi gick in i sjukhuset. Jag kramade Adams hand hårt. Han kramade mjukt tillbaks. Vi gick till den avdelningen som man gjorde sånt här med barn. Jag visste inte vad avdelningen hette , men det gjorde Adam. Vi satte oss i ett väntrum och väntade på våran tur.
________________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback