I miss you ♥ Del 15

TIDIGARE:



Vi gick nerför trappan och till hallen snabbt. Vi tog på oss ytterkläderna och precis innan jag stängde dörren ropade jag till mamma att vi gick till Adam. Svaret blev ett högt brak innifrån huset. Adam och jag gick hand i hand till hans hus.



_______________________________________________________________


Klockan var 9 på kvällen. Jag och Adam satt och åt mat i hans kök. Hans föräldrar hade lagat spagetti och köttfärsås till oss. Adam hade berättat för sin mamma vad som hade hänt och Adams mamma hade försökt att trösta mig. Hon var verkligen snäll. Jag märkte att satt och stirra på mig.
"Vad?"
"Jag undrar hur den kommer se ut"
"Den?!"
"Men alltså .. vi vet ju inte vilket kön än"
Adam skrattade lite. Jag fick fjärilar i magen. Jag log mot honom. Plötsligt började min mobil ringa , jag gick till min jacka och tog upp min mobil. Det var mamma. Jag försökte svälja ner klumpen i halsen. Jag tryckte med en skakig hand på svara.
"Hallå?"
"Kan du inte göra abort?"
"Va? Nej det är försent.."
"Britney, ni kan inte ha kvar det, ni får adoptera bort den. Ni har inget val."
"Du kan inte bestämma mamma."
"Britney tro mig, den kommer bli hemsk."
Jag kände hur ilskan växte inom mig.
"Mamma, håll käften."
"Kom hem Britney, sås ska vi prata om det"
"Nej , fan heller"
"Britney -"
"NEJ!"
Med skakiga händer klickade jag mamma. Jag kände hur tårarna rann. Hur kan mamma säga så om barnet? Hur fan kan hon veta hur barnet kommer bli ?
Adam skyndade sig fram till mig och höll om mig.
"Det är okej ", viskade han och smekte mitt hår.
Adam förde mig till hans sovrum och vi la oss. Han höll hade en skyddande arm runt min midja.
"Du , Britney", viskade han.
"Mh?"
"Vi måste besöka en läkare"
"Ja, jag vet.."
"Imon?"
"Mh"
Jag flyttade mig närmare Adam och försökte somna medans jag lyssnade på hans hjärtslag.
______________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback